Selamat Hari Buruh 1 Mei 2009

30 04 2009

Nak ambil kesempatan mengucap selamat menyambut hari buruh 1 Mei 2009 kepada semua pekerja khususnya di Malaysia. Tanpa anda semua, Malaysia belum tentu seperti kini… Sumbangan pekerja amat dihargai… BTW, akupun pekerja cam korang jugak.. kehkehkeh. Bangga aku jadik seorang pekerja!

Banyak gaklah pengalaman yang aku timba semenjak bekerja ngan TM ni yang dah masuk 16 tahun. Pahit manis bersama TM.. hehe, setia aku😉. Walaupun tak sehebat mana banding korporat lain, aku selesa & selamat kerja kat sini. Alhamdulillah… InsyaAllah aku akan beri sumbangan terbaik untuk syarikat!

Ni ada lagu khas untuk semua pekerja – Senandung Buruh Kasar dari Kembara😉

Senandung Buruh Kasar – Kembara

Kembara

Kembara

Lihatlah bangunan yang tinggi mengawan
Menghiasi kotaraya
Menjadi kemegahan dari zaman ke zaman
Kejayaan negara

Pandanglah aku yang bermandi keringat
Di bawah terik mentari
Bekerja dengan menghempas tulang
Mencari nafkah sehari

Aku hanyalah seorang buruh kasar
Di tengah kota besar turut merasa bangga
Kerana telah berjasa

Kerana tanpa kami tak mungkin terlaksana
Sebuah kota yang menjadi
Impian sezaman

Cukup hidup sederhana
Sedang bekerja, haaa..
Bisa bernyanyi, ketawa dan bersenda


Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: